امروز

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه سرقت کابل‌های برق در گیلان بسیار زیاد است تصریح کرد: در مسیر خط کناره از رشت تا چابکسر کاملا قابل مشاهده است که کابل برق بیشتر مسیر به سرقت رفته است.
مهدی زاده در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت برق برای جلوگیری از سرقت، کابلهای برق را زیرزمینی تعبیه نمی‌کند اذعان کرد: شرکت توزیع برق در برخی نقاط بین جاده‌ای استان گیلان همین اقدام را انجام داد اما کابل‌های برق مجددا به سرقت رفتند.
وی ابراز داشت: استفاده از کابل‌های خودنگهدار هوایی یکی از راهکارهایی است که میتوانیم با اجرای آن و با کمک به راهداری استان گیلان از سرقت کابل‌های برق جاده‌های بین شهری جلوگیری به عمل آورد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان یادآور شد: این شرکت تفاهم‌نامه‌ای را هفته گذشته با یک شرکت دانش بنیان منعقد کرد تا بواسطه آن حدود ۴۱۷ هزار از چراغ های معابر استان را در یک برنامه سه ساله به چراغهای ال ای دی تبدیل کند.
مهدی زاده اضافه کرد: فرآیند اخذ مجوزات این امر هم اینک در حال انجام است و انتظار داریم از اواخر امسال یا اوایل سال آینده روند تعویض چراغهای روشنایی معابر درون شهری استان گیلان به چراغهای ال ای دی اجرایی شود.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای کابل خودنگهدار و نصب چراغهای ال ای دی میتوان جلوی سرقت‌ها را گرفت و روشنایی را به معابر گیلان بازگرداند‌ خاطرنشان کرد: برای حل مشکل سرقت کابل‌های برق، تعویض چراغهای ال ای دی در کنار اجرای کابل‌های خودنگهدار شرکت توزیع برق استان گیلان همکاری لازم را با  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهد داشت.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد