امروز

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۰۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت و خمام  در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگاران گفت: هفته خبرنگار فرصتی خوبی است که مسئولان و مدیران با مسائل و مشکلاتی که خبرنگاران مطرح می کنند آشنا شوند و برای حل آنها تلاش خود را به کارگیرند.
کوچکی نژاد از آخرین اقدامات مجلس در هفته های اخیر را پیگیری در مورد برنامه هفتم عنوان کرد و گفت :در حال حاضر در مجلس برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است که پس از پیگیری های لازم در  کمیسیون و صحن مجلس بتوانیم  برنامه توسعه هفتم را مصوب کنیم.
وی افزود:در این برنامه به مسائل فرهنگی ،اقتصادی و تولید و خدمات پرداخته شد که از  روز شنبه بر روی حوزه فرهنگ کار خواهد شد‌.
کوچکی نژاد در مورد سال پایانی دوره یازدهم مجلس  گفت :در سال انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و با توجه به اینکه قانون انتخابات تغییر کرده است متقاضیان برای ورود به مجلس ابتدا باید پیش ثبت نام کنند که تا کنون در کل کشور ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تا پایان مهلت ثبت نام، این رقم به ۵۰ هزار نفر برسد، همچنین آغاز ثبت نام نهایی کاندیداهای مجلس مهر ماه خواهد بود.
وی افزود : نمایندگانی که دوباره تصمیم دارند وارد عرصه انتخابات شوند باید در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند. من به عنوان نماینده مردم در این ۴ سال سعی کردم که پروژه های کلان شهرستان های رشت و خمام را پیگیری کنم که یکی از پروژه ها  جمع  آوری فاصلاب شهری  رشت بود که از فخب شروع شده و نیاز به  ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که تا کنون توانستیم هزار میلیارد آن را تامین اعتبار کنیم .از دیگر پروژه های کلان مسئله پسماند شهر رشت است در جلسه با صندوق توسعه ملی داشتیم برای تامین بودجه خرید محل دفن مناسب و زباله سوز مذاکره شد .
نماینده رشت و خمام گفت: به همه مسئولین یادآور می شوم که قول های الکی به مردم در مورد بسته شدن سراوان ندهند زیرا خیلی هنر کنیم بتوانیم زیر ساخت ها را آمده و تا سال ۱۴۰۳ مسئله ورود زباله به سراوان را حل و جای دیگر  انتقال دهیم.
وی در خصوص وضعیت رودخانه های شهر رشت تاکید کرد: سعی داریم با ایجاد سد عزیز کیا و روان کردن آب به سمت  دو رودخانه شهر  این رودخانه ها را زنده نگهداریم.
وی افزود: شهر رشت نیاز به یک بیمارستان جنرال دارد که این بیمارستان در لاکان در حال احداث است و با رایزنی های صورت گرفته توانستیم  از بانک ملی ۵۰۰ میلیارد تومان وام برای ساخت و همچنین هزار میلیارد اعتبار سفر ریاست جمهوری برای اتمام این پروژه دریافت کنیم و با توجه به تعهد پیمانکار اسفند ماه شاهد افتتاح این پروژه باشیم.
وی با انتقاد از مدیران اجرایی در استان گفت :پیگیری های نمایندگان برای رفع موانع قانونی و تامین اعتبار پروژه ها ادامه دارد اما مدیران و مسیولان اجرایی نیز باید قوی تر عمل کنند تا خروجی های مناسبی را شاهد باشیم.
کوچکی نژاد با انتقاد از دولت رییسی گفت : متاسفانه دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است.با توجه واردات خلاف برنج در کشور آن هم با ارز ۲۸ و ۵۰۰ هزار تومان کار بسیار نادرست و غلطی بود.نمایندگان در تلاش هستند تا با هر اهرم فشار(شامل استیضاح ، طرح سوال ) مسئله واردات برنج در فصل برداشت که سبب نگرانی کشاورزان شده است را متوقف کنند.در حال حاضر
۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن تولید می شود و کاستی ۴۰۰ هزار تن داريم که آن هم طبق قانون زمان واردات مشخص است که دولت رعایت نکرده است.
وی با اشاره با اینکه دولت  در زمینه اجرا  بسیار ضعیف عمل میکند گفت: یکی از مشکلات در دوات  در بحث انتصابات است . یکی از بی ثباتی ها را می توان در در منطقه آزاد دید که بنده  به وزیر اقتصاد گفتم که نوع انتصابات شما درست نیست و این جای تاسف دارد. ما انتظار داشتیم که دولت ثبات مدیریتی داشته باشد اما شاهد آن هستیم که مدام در حال تغییر مدیران کل و روسای سازمان ها هستند .
کوچکی نژاد افزود: این تغییر و تعویض در سطح وزرا هم دیده می شود و آقای رئیسی به نقطه ای رسیده که اگر چند وزیر دیگر را تغییر دهد مجبور خواهد شد برای رای اعتبار کل کابینه خود دوباره به مجلس بیاید.
وی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و خدماتی گفت: طرح مجلس هفته آینده از شورای نگهبان وارد صحن خواهد شد و به دنبال این هستیم که همه نیروهای که استخدام دولت نیستند تبدیل وضعیت شود و احتمالا تا مهر ماه این قانون ابلاغ خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد