امروز

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۱۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

دبیرعلمی کنگره میان دوره ای انجمن جراحان عروق ایران در جمع اصحاب رسانه گفت: بعد از پاندومی کرونا نخستین و بزرگترین کنگره میان دوره ای انجمن جراحان عروق ایران در گیلان برگزار خواهد شد.

حسین همتی با اشاره به این مطلب که این کنگره در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه در تالار مرکزی شهر رشت برگزار خواهد شد گفت :برگزاری نشست های علمی بر کسی پوشیده نیست زیرا در زمان کرونا با برگزاری ویبنار ها تبادل تجربه و دانش به صورت کامل انجام نمی شد و این خلع به شدت احساس می گردید.به همین منظور با فروکش شدن کرونا در جهان نشست های علمی در سطح کشوری و جهانی شروع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این کنگره میزبان بیش از ۴۰۰ نفر پزشک ، پرستار و سخنران است گفت: در این کنگره بیش از ۵۰ عنوان سخنرانی ارایه و ۴ کارگاه عملی و آموزشی نیز در کنگره میان دوره ای انجمن جراحان عروق ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود:ارائه و بکارگیری جدیدترین فناوری های پزشکی در رشته جراحی عروق ، جمع بندی تحقیقات مختلفی که در سطح کشور و جهان در زمینه جراحی عروق انجام شده ، تبادل نظر در خصوص بیمارانی که بیماری پیچیده داشتند جهت انتقال تجربیات ، از اهداف برگزاری این کنگره است.

دبیر کنگره جراحان عروق با اشاره به اینکه در کل کشور ۱۰۰ تا ۱۰۵ جراح عروق مشغول فعالیت هستند گفت: همه این جراحان در کنگره دعوت هستند که از این تعداد ۹۴ نفر از کشور و ۴ نفر از جراحان عروق گیلان در این کنگره حضور دارند.

همتی با اشاره با اینکه با کمبود جراح عروق در کل کشور مواجه هستیم گفت :دانشگاه علوم پزشکی گیلان با داشتن ۴ جراح عروق جز استان های برخوردار در کشور در رشته جراح عروق است و علت این امر هم چون دانشگاه علوم پزشکی بخش آموزشی نیز دارد و امسال یک جراح دیگر فارق التحصیل خواهد شد و سه پزشک دیگر نیز تحت آموزشهای نهانی هستند.

همتی با اشاره به ارزیابی مثبت انجام جراحی عروق در بیمارستان رازی رشت عنوان کرد:در بخش جراحی عروق بیمارستان رازی رشت طی سال گذشته ۳۶۰۰ جراحی عروق انجام شده است که با افزایش تخت های بیمارستانی ، اتاق های عمل و تجهیزات می توان خدمات بیشتری در این بخش ارایه داد.

این فوق‌تخصص جراحی عروق در گیلان علت افزایش جراحی ها را در استان عادات نادرست تغذیه ای عنوان کرد و گفت:استفاده از فست فود ها و انواع غذاها با چربی و کالری بالا فاصله گرفتن از رژیم غذاهای اصیل گیلانی که بیس اولیه آن گیاهی است ، استعمال دخانیات را از عوامل مهم بیماری های عروقی دانست.

دکتر همتی با بیان این که افزایش طول عمر و سالمندی نیز زمینه ساز بیماری های عروقی خواهد شد گفت:مهمترین عوامل در پیشگیری از بیماری های عروقی ؛ رعایت بهداشت فردی ، تغذیه مناسب ، کنترل وزن ، ورزش سبک و اصلاح سبک زندگی است

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد